A természettudományos gondolkodás megalapozott szakterminológiát, a törvényszerűségek megértését, a kísérletezés és megismerési módszerek, technikák széleskörű ismeretét feltételezi.
Ezen túlmenően komplex, XXI. századi gondolkodást és a tudás megosztását is biztosítani kell a tudományos pályára lépő fiatalok előtt.

Számos tudásbázis áll rendelkezésre emelt szintű tanuláshoz, de mindenkitől lehet tanulni valami újat. Fontos, hogy fiatalon bekapcsolódjanak a tudomány iránt elkötelezett tanulók a tudás, a gondolkodás magas szintű művelésébe, az ismeretek rendszerezésébe és a tapasztalatok megosztásába.

„Tanulni és nem gondolkodni: hiábavaló fáradság,
gondolkodni és nem tanulni pedig: veszedelmes.”
Konfucius

A fenti gondolatok mentén próbáljuk segíteni témabankunk segítségével, hogy minél több fiatal, kortárs találjon rá a saját fejlődésére, a nagyon sokrétű tanulási folyamatok útvesztőjében. Igazi kihívást jelent, hogy az egyéni képességeket, a valós értékeket nehéz úgy megtalálni, ha nem adunk kellő bátorítást, támogatást a magas szinten teljesíteni képes tanulóknak. A tantermi módszerek, a tanórai illetve a tanórán kívüli gyakorlatok, gyakorlások serkenthetik az egyéni képességek sokszínűbb kibontakozását.

A természettudományos (biológia) tehetséggondozás iskolánkban

A témabank a tudásmegosztás, egymás ismereteinek bővítése, a saját tudás elmélyítése céljából született meg. Senki nem tökéletes, sokféleképpen lehet látni és értelmezni az ismereteket. Az itt szereplő tanuló hatalmas felkészülési folyamat eredményeként állította össze és adja elő a csatolt digitális oktatóanyagokat. A témabank folyamatos bővítésével szeretnénk minél több tehetséget bevonni, hogy az emelt szintű biológia érettségire illetve az egyetemi életre készülő tanulók egymásra találjanak, segítsék egymást a kibontakozásban.

Mozgatás jobbra
Görgessen vízszintesen, vagy kattintson az ikonokra!
Mozgatás balra

Tartalom